Τετάρτη 4 Απριλίου 2012

"Κόκκινο Κοράλι", Ρένα Ρώσση-Ζαΐρη

εκδ. Ψυχογιός

   Στο βάζο με τα ψεύτικα τριαντάφυλλα υπάρχει ένα κουτάκι. Μέσα στο κουτάκι έχω φυλάξει μια καρδιά από κοράλλι. Τη φορούσε η γυναίκα μου. Θέλω να την πάρεις εσύ. Θέλω να τη φοράς εσύ… για να με θυμάσαι… O Δημήτρης είναι αστυνομικός και ζει στη Σαντορίνη, προσπαθώντας να ξεχάσει τη χαμένη του αγάπη και να φτιάξει και πάλι τη ζωή του. Η Αλεξία είναι ιδιόρρυθμη, παραβατική, απροσάρμοστη, απείθαρχη. Μέχρι που η ζωή την αναγκάζει να κοιτάξει κατάματα την αλήθεια. Η Μελίνα, που μεγάλωσε χωρίς μητέρα, είναι τρυφερή κι αθώα, και ονειρεύεται την πραγματική αγάπη. Ο Οδυσσέας, πλασμένος με τη στόφα του ήρωα, παλεύει για τα ιδανικά του, ψάχνοντας απεγνωσμένα την Ιθάκη του. Τέσσερις ήρωες που μπλέκονται ανάμεσα σε ιστούς αράχνης καμωμένους από ψέματα και παλεύουν για να ξεφύγουν αναζητώντας το κόκκινο κοράλλι της καρδιάς τους. Ριζώνει, άραγε, η αγάπη χωρίς την αλήθεια;

  Καταρχήν, πριν πω οτιδήποτε για το βιβλίο, να πω αυτό. Αποτελεί την συνέχεια του προηγούμενου βιβλίου της συγγραφέας, το "Αγαπώ θα πει χάνομαι". Οπότε, μην κάνεις την βλακεία που έκανα εγώ, να το διαβάσεις πρώτο γιατί θα σου χαλάσει το "Αγαπώ θα πει χάνομαι". Εγώ, διάβασα το "Κόκκινο Κοράλλι" πρώτο και παρόλα αυτά, μου άρεσε σαν βιβλίο.
   Βασικό του στοιχείο, η αλήθεια και το ερώτημα αν υπάρχει αγάπη χωρίς την αλήθεια.
Είναι ευανάγνωστο με ενδιαφέρον πλοκή χωρίς περιττές περιγραφές και επαναλήψεις (558 σελ). Άσε που σε ταξιδεύει κιόλας. Από την Θήβα ως το Άμστερνταμ.
  Οι τέσσερις βασικοί του χαρακτήρες ; Ένας και ένας. Μοναδικοί χαρακτήρες που άλλους θα τους λατρέψεις και άλλους θα τους μισήσεις. Δικός μου αγαπημένος ο Δημήτρης και η αδερφή του η Ελίνα.
   Είναι ωραίο βιβλίο με δυνατές στιγμές. Περνάς ευχάριστα μαζί του. Απλά, το ξαναλέω, μην το διαβάσεις πρώτο από το "Αγαπώ θα πει χάνομαι". Εμένα ενώ μου άρεσε το Κ.Κ. σαν βιβλίο, όταν το τέλειωσα, έψαξα στο διαδίκτυο, γιατί κάποιοι χαρακτήρες κάτι μου θύμιζαν, και είδα ότι ο Δημήτρης και η Ελίνα είναι δύο από τους βασικούς χαρακτήρες του "Αγαπώ θα πει χάνομαι". Και εκεί, ξενέρωσα γιατί μου  το χάλασε. Θα το διαβάσω, όμως, από περιέργεια για να δω τι αισθήματα θα μου βγάλει. Άρα, περίμενε κριτική !

Καλή Ανάγνωση !