Τετάρτη 2 Μαΐου 2012

"Το 3 και το 7", Γιώργος Παπαχρήστος

εκδ. Α.Α. Λιβάνη

   Σε μια μοναδική στιγμή της λαμπρής καριέρας του, ο διακεκριμένος καθηγητής της ιατρικής Μάρκος Τερζάκης, λάτρης του ωραίου φύλου και γνώστης της ανθρώπινης ψυχολογίας, κάνει ένα μοιραίο λάθος. Μια τυχαία μετάθεση των ψηφίων του αριθμού που καλεί από το κινητό του, μια άγνωστη γυναικεία φωνή που απαντά μέσα στα άγρια χαράματα και το παιχνίδι της μοίρας ξεκινά... 

   Ήθελα πολύ να διαβάσω αυτό το βιβλίο. Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον διαβάζοντας την πλοκή, με το μπέρδεμα δύο ψηφίων κινητού (που είμαι σίγουρη ότι πολλοί το έχουμε πάθει!) και άσε που είχε διαφημιστεί αρκετά από τα ΜΜΕ.
  Το είχα το μυαλό μου σαν κάτι αστυνομικό, μυστηρίου...κάτι τέτοιο. Ε! το διάβασα και μπορώ να πω ότι, όταν ακούς πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι. Άλλη πλοκή περίμενα και άλλη ήταν. Ξενέρωσα !
  Η ιστορία του είναι μια ιστορία έρωτα και πάθους που καταλήγει σε ένα ερωτικό τρίγωνο. Δεν λέω, έχει κάτι το ιδιαίτερο αυτό το τρίγωνο, αν όμως, διαβάζεις χρόνια βιβλία τότε θα το καταλάβεις αμέσως...από τις πρώτες σελίδες.
  Δεν έχει ιδιαίτερη πλοκή και οι διάλογοι του είναι απλοί, ρηχοί, επιφανειακοί. Η γραφή του βιβλίου, γενικά, είναι ρηχή. Υπερβολικά χαλαρό βιβλίο (280 σελ.), ακόμα και στο τέλος που είναι η κορύφωση του δράματος. Δεν σχολιάζω καν το τέλος που δεν μου άρεσε καθόλου !
   Όσο για το πρωταγωνιστή ; Τον Μεγάλο Ιατρό, Μάρκο Τερζάκη ; Αυτό τον καταξιωμένο ιατρό/καθηγητή γνώστη της ανθρώπινης ψυχολογίας; Αυτό τον ιατρό, εγώ δεν τον "γνώρισα" στο βιβλίο. Αντίθετα, γνώρισα έναν ιατρό "καταξιωμένο" στο σεξ. Μέσα από τις διηγήσεις/κομπασμούς στους φίλους του. Α! Και θεώρησα πολύ περιττές τις περιγραφές των προηγούμενων σχέσεων των τριών πρωταγωνιστών (και όχι μόνο). Τι μας νοιάζει τι έκαναν πριν όταν μάλιστα αυτό δεν αφορά την πλοκή ή δεν εμφανίζεται μελλοντικά κάποιος;
   Μπορεί να σου φαίνεται σκληρή η κριτική μου, αλλά δυστυχώς το μόνο που μου άρεσε από αυτό το βιβλίο ήταν η περιγραφή της Θεσσαλονίκης.