Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

"Δωροθέα Ντε Ροπ-Πάθος και Υπερηφάνεια", Γιώργος Πολυράκης

 εκδ. Ψυχογιός

         "Στην Αθήνα του μεσοπολέμου η Λετονή βαρόνη Δωροθέα Ντε Ροπ βιώνει με πάθος κάθε στιγμή της ζωής της. Ρώσικης καταγωγής, ατίθαση, αγέρωχη και φιλόδοξη άφησε την Βιέννη όπου ζούσε με τον άντρα της και βρέθηκε στα Τίρανα, ερωμένη του βασιλιά της Αλβανίας. Θαρραλέα και ριψοκίνδυνη, πίστευε ότι δεν την άγγιζε τίποτα, μέχρι τη στιγμή που ερωτεύτηκε, έτσι όπως μόνο μία φορά στη ζωή της ερωτεύεται μια γυναίκα· και τότε μπλέχτηκε με τη θέλησή της στα δίχτυα της τουρκικής κατασκοπείας, προκειμένου να ακολουθήσει στην Αθήνα τον μεγάλο και μοναδικό έρωτά της. Στο πλάι της, πολύτιμη φίλη και συμπαραστάτριά της η Ελληνογαλλίδα Κολέτ, δασκάλα γαλλικών στην πολυτελή βίλα της οικογένειας Σερέτη, ζει τον δικό της έρωτα με τον γοητευτικό Αλέξανδρο, χωρίς να υποψιάζεται ότι και η ίδια έχει πέσει θύμα ενός σατανικού σχεδίου…".

          Λοιπόν. Ο Πολυράκης, σαν συγγραφέας, εμένα ποτέ δεν με ενθουσίαζε. Έχω διαβάσει μόνο πέντε βίβλία του, επειδή έτυχε και έπεσαν στα χέρια μου και δεν μπορώ να πω ότι τρελλάθηκα ή ότι με κέντρισαν. Το βιβλίο, όμως, αυτό πέτυχε αυτό που δεν πέτυχαν τα προηγούμενα. Δεν ξέρω. Ήταν κάτι το διαφορετικό, μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Είναι ένα μίγμα κατασκοπικής και ερωτικής ιστορίας που είναι και πραγματική. Μου άρεσε η καταγραφή των ιστορικών γεγονότων ενωμένα με την μυθοπλασία, που επιβάλλεται να έχει ένα μυθιστόρημα. Έχει απίστευτη πλοκή και δεν μπορούσα να το αφήσω από τα χέρια μου με αποτέλεσμα μέσα σε 4 μέρες να τελειώσω και τις 608 σελίδες του !! Το έπαιρνα παντού μαζί μου, να φανταστείς !
Λάτρεψα την ιστορία της Δωροθέας αλλά ερωτεύτηκα την ιστορία της Κολέτ.
Είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο και ο συγγραφέας σε βάζει μέσα στην ιστορία και είναι σαν να ζεις κι εσύ αυτή την επόχή και να είσαι δίπλα στις δύο κοπέλες.
        Εξάλου και μόνο ότι έιναι ένα βιβλίο που βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία και σε υπαρκτά πρόσωπα, αξίζει.